Woonfraude

De wachttijden voor huurwoningen in Bloemendaal en Velsen zijn lang. Dan is het oneerlijk als huurders illegaal iemand anders in hun huis laten wonen. Brederode doet er daarom alles aan woonfraude te voorkomen.

Een woning tegen de regels onderverhuren belemmert een eerlijke verdeling van betaalbare huurwoningen. Het tast bovendien de leefbaarheid in een buurt aan omdat onderhuurders zich vaak minder verbonden voelen met hun omgeving.

Uw hulp gevraagd
Om woonfraude op te sporen hebben wij uw hulp nodig. Vermoedt u dat in uw omgeving iemand zijn of haar huurwoning van Brederode niet zelf als woning gebruikt, dan vragen wij u dit te melden. Dat kan door het formulier Melding woonfraude ingevuld naar ons te sturen. Uiteraard behandelen wij uw bericht vertrouwelijk. U kunt ook anoniem een melding doen als u niet wilt dat uw naam bekend raakt. Bijvoorbeeld omdat u de situatie bedreigend vindt. Dit kan het onderzoek wel bemoeilijken omdat we bij vragen geen contact met u kunnen opnemen.
Een vermoeden van woonfraude kunt u ook per email aan ons melden via info@brederodewonen.nl, onder vermelding van ‘Woonfraude’. In dit geval vragen wij u ook uw telefoonnummer te melden.

Reactie op melding
Vermoedens van woonfraude onderzoeken wij nauwkeurig. Dat kost tijd. Het kan dus even duren voordat u iets merkt van onze acties. Wanneer uw (email)adres bij ons bekend is, bevestigen wij de ontvangst van uw melding.
Voor vragen over woonfraude kunt u contact opnemen met onze medewerker Sociaal Beheer via telefoonnummer (023) 5259191.