In het weekend van 27 maart werd duidelijk dat Brederode Wonen vlak daarvoor was getroffen door een digitale aanval op haar systemen. Alle systemen zijn direct platgelegd om de schade zoveel als mogelijk te beperken en er is ook direct actie ondernomen om alle bestanden en back ups veilig te stellen. Ook is er uiteraard een onderzoek ingesteld, mogelijk is er sprake van een datalek. Uit de eerste bevindingen is gebleken dat het - gelukkig - geen persoonsgegevens van onze huurders betreft. We hebben evengoed, volgens de richtlijnen, een melding gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Alle huurders zijn vorige week per brief (post of digitaal) via Postex geinformeerd.

Contact
Reparatieverzoeken en andere verzoeken die normaal via de website worden ingediend (via Mijn Brederode Wonen) of per e-mail, krijgen wij nu niet binnen. 

Vanaf zondagavond 27 maart 2022 kunnen wij geen e-mail ontvangen en versturen vanaf het algemene info-adres (info@brederodewonen.nl). Wel zijn we telefonisch bereikbaar op 023 - 525 91 91.

Tussentijdse veranderingen in de situatie zullen wij melden op deze website. Als alles opgelost is zullen wij alle huurders weer informeren per brief. Wij versturen brieven via Postex per e-mail als wij uw e-mailadres hebben en anders per gewone post.

Nieuwe website Brederode Wonen en registratie op Mijn Brederode Wonen
Deze digitale aanval komt op een heel ongelukkig moment, namelijk tegelijk met de livegang van onze nieuwe website en het verzoek aan alle huurders om zich opnieuw te registreren.

De omgeving van onze website staat los van onze servers. Dat betekent dat de digitale aanval op onze andere systemen geen invloed heeft gehad op de website. Wij garanderen u dat uw registratie op onze website veilig is. U kunt nu ook gewoon blijven registreren. 

Informatie
Klik HIER voor de brief aan onze huurders + een overzicht van mogelijke vragen & antwoorden + een handige infographic.

news-image_2831